Матеріал: 

Тема. Здоров'я і хвороби. Практична робота: моделювання по- ведінки з інфекційними хворими

 
Мета: дати учням уявлення про те, що таке інфекційні хвороби; пояснити правила поведінки з інфекційними хворими; вчити запобі- гати хворобам; виховувати обережність, бажання бути охайним.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавниц- тва «Ранок», зокрема плакат «Обережно — хвороботворні мікроби».

Хід уроку

Проблемне запитання

Учитель. Щоб бути здоровим, необхідно добре знати будову свого тіла. Як ви вважаєте чому?

Робота за підручником (С. 6-7)

Читання тексту на с. 6.

З яких частин складається тіло людини? Назвіть внутрішні органи людини.

Як працюють всі органи?

Розгляньте верхній малюнок на с. 6. Назвіть органи дихання.

Розгляньте нижній малюнок. Укладіть речення про зображе- ну роботу.

Які органи беруть участь у цій роботі?

Розгляньте малюнки на с. 7. Укладіть речення про зображе- ну роботу.

Які органи беруть участь у цій роботі?

Читання тексту на с. 7.

Що нового ви дізналися? Укладіть речення.

Чому підвищується температура тіла?

Відгадування загадок, вміщених у підручнику.

Робота в зошиті

С. 4 № 5.

№ 6.

Поставте собі оцінку за чистоту й охайність.

3) С. 5.

Фізкультхвилинка

журавлі у вирій летіли, Біля лісу тихо сіли. Посиділи, походили, Піднялись та й полетіли. Гуси-лебеді летіли, На лужку тихенько сіли. Посиділи, походили, Піднялись — та й полетіли.

Ознайомлення з новим матеріалом

Учитель. Чим відрізняється хвора людина від здорової? (Біль, підвищення температури, слабкість, поганий апетит, поганий на­стрій, бліді або дуже червоні щоки)

Той, хто не дбає про чистоту свого тіла, вживає овочі і фрук­ти немитими, може захворіти на інфекційні хвороби.

Робота за підручником (С. 8). Читання тексту.

Які інфекційні хвороби вам знайомі?

Чим вони спричиняються?

Як мікроби потрапляють до організму людини? (Із брудом на руках і під нігтями, немитими продуктами, крапельками слини, повітрям, де скупчилось багато бруду)

Практична робота: моделювання поведінки з інфекційними хворими.

У сім'ї — хворий. Яких правил карантину треба дотримува- тися?

Для чого одягати марлеву пов'язку?

Для чого мити руки з милом?

Для чого виділяти для хворого окремі столові прибори?

Для чого робити в кімнаті вологе прибирання й провітрювати кімнату?

Для чого слід додержувати карантину, якщо захворів на віт- рянку?

Що таке імунітет?

Навіщо роблять щеплення?

6. Робота в зошиті

С. 6. № 1.

— Вставте пропущені букви. Складіть речення з утвореними словами. (Інфекція, щеплення, хвороба, вакцина, температура, імунітет)

№ 2. Тест «Так чи ні».

Якщо ти погано почуваєшся, потрібно: О розповісти про це батькам; Q самому прийняти ліки; О викликати швидку допомогу.

№ 4.

С. 7 № 3. Вивчення вірша.

Здоровий той, хто сам про себе дбає, Свій біль на інших не перекладає. Немає в тім ні розуму, ні хисту Нести до лікарів хвороб намисто. Тож зрозумій, до чого ти спроможний, Бо сам себе здоровим робить кожний.

(О. Чеботарьов)

Яка головна думка вірша?

№ 5.

Поясніть зміст прислів'їв.

Добре здоров'я краще за найбільше багатство.

Бути здоровим і мудрим — два блага в житті.

7. Підсумок уроку

З яких частин складається тіло людини?

Чому підвищується температура тіла?

Що ми називаємо хворобою?

Які причини хвороби?

Які ознаки хвороби?

Що ви робите, аби уникати хвороб?

Як ви поводитесь, якщо у сім'ї хтось захворів?

Вчительска мережа online