Матеріал: 

Тема. Запобігання інфекційним хворобам. Практична робота: моделювання поведінки під час епідемії грипу

Мета: дати учням уявлення про заходи профілактики та боротьби з вірусом грипу, кишкових захворювань; скласти перелік профілак- тичних засобів; вчити правильно поводитися в різних ситуаціях; виховувати самостійність, бажання дотримуватись правил гігієни і культури, турбуватися про своє здоров'я і здоров'я оточуючих.

Хід УРОКУ

1. Вступна бесіда

Учитель. Навколо нас у зовнішньому середовищі знаходить­ся величезна кількість невидимих для ока маленьких живих іс- тот. Їх можна побачити лише за допомогою спеціальних прила- дів — мікроскопів, які у тисячі та мільйони разів збільшують зоб- раження.

Як називаються хвороби, викликані шкідливими хвороботвор- ними мікробами і вірусами, що їх не побачиш без мікроскопа?

Коли віруси потрапляють до організму, людина хворіє: у неї підвищується температура, болить голова, живіт, може початися кашель, нудота, блювота.

Як мікроби можуть потрапити до організму людини?

До організму людини мікроби потрапляють через ротову по- рожнину:

із брудом на руках і під нігтями;

із залишками їжі між зубами;

із немитими овочами і фруктами;

із крапельками слини хворої людини;

із повітря, де багато сміття, пилу.

Віруси, що викликають грип, оселяються в ротовій порожнині та в горлі хворого. Коли хворий розмовляє, кашляє або чхає, з його рота чи носа вилітають найдрібніші віруси грипу.

Якщо здорова людина разом із повітрям буде вдихати ці крапель- ки, то вона може заразитися й захворіти на грип!

Які перші ознаки захворювання на грип? (Виділення з носа (не­жить), ніс закладений, дихання утруднене, кашель, біль у горлі, вухах, охриплість голосу, висока температура, слабкість)

Правила запобігання грипу

Під час кашлю і чхання прикривай рот і ніс носовичком.

Користуйся тільки своєю носовою хусточкою і рушничком.

Намагайся уникати переохолодження.

Промоклий одяг і взуття зніми із себе якомога швидше.

Частіше провітрюй кімнату.

Частіше мий руки з милом.

Намагайся не заходити до будинку, де є хворі на грип.

Щоденно роби ранкову гімнастику.

Загартовуйся.

10) Щоденно їж свіжі овочі й фрукти — вітаміни посилюють за- хисні сили організму.

Фізкультхвилинка

Станем струнко! Руки в боки! Пострибаєм, як сороки, Як сороки білобокі. Стрибу-стрибу! Скоки-скоки! А тепер, як жабенята, Хочем трохи пострибати. Ква-ква-ква! Ква-ква-ква! — Щоб спочила голова.

(Л. Кондрацька)

Робота в зошиті (С. 14)

№ 3. Вивчення вірша.

Я — важливий вітамін. Звуся «С» — запам'ятайте! Весь рік мене вживать не забувайте! Бо і простуді я запобігаю, І росту вашому сприяю, І кровообігу допомагаю. Живу в томатах і картоплі, В капусті, навіть в часнику, А ще у хроні та цибулі, — Продукти ці всім до смаку!

№ 4. Відгадування загадок.

• В кожній господі я у великій пригоді. Та хто мене роздягати візьметься, Той слізьми заллється. (Цибуля)

Що то за голова, що лиш зуби та борода? (Часник)

№ 5. Практична робота.

Складіть та запишіть правила поведінки під час епідемії грипу. Орієнтовні відповіді

Намагайся не ходити в гості, не відвідувати громадських місць.

Частіше перебувай на свіжому повітрі.

Оберігай себе від переохолодження.

Частіше провітрюй кімнату.

Частіше мий руки з милом.

Щоденно їж свіжі овочі (часник, цибулю) й фрукти — вітамі- ни посилюють захисні сили організму.

Правила захисту членів родини від грипу

Якщо доводиться доглядати хворого на грип, то захищай рот і ніс марлевою пов'язкою, склавши її вчетверо.

Щоденно кип'яти і пери марлеву пов'язку, носові хустинки та рушники хворого, прасуй їх.

Не користуйся для власних потреб посудом хворого на грип.

Здійснюй щоденно вологе прибирання приміщення.

Не займайся самолікуванням, дотримуйся порад лікаря.

4. Підсумок уроку

Що таке інфекційна хвороба?

Назвіть відомі вам інфекційні хвороби.

Як захистити себе і родину від інфекційних хвороб?

Як захистити себе від шлункових інфекційних хвороб?

Що слід робити, щоб не захворіти на грип?

Які правила захисту членів родини від грипу ви запам'ятали?

Вчительска мережа online