Матеріал: 

Тема. Види перехресть. Рух майданами

Мета: вчити учнів розпізнавати види перехресть, виконувати правила переходу перехресть, майданів з урахуванням місцевих умов; виховувати уважність.

ХіД УРОКУ

Вступне слово вчителя

Учитель. Вам вже відомо, що найскладніше переходити дорогу на перехресті. Саме про це ми й поговоримо сьогодні на уроці.

Робота за підручником (С. 101-106)

Що називають перехрестям?

Яке перехрестя називають регульованим, а яке — нерегульо- ваним?

У яких місцях можна переходити нерегульовані перехрестя?

Хто має перевагу, якщо на нерегульованому перехресті пішохідний перехід позначено розміткою?

Коли можна розпочинати перехід?

Що робити, коли перехід на перехресті не позначено розміт- кою?

Розгляньте верхній малюнок на с. 102.

Про що треба пам'ятати, коли розпочинаєш переходити не- регульоване перехрестя?

Висновок: якщо на нерегульованому перехресті перехід не позначено розміткою, то переваги має транспорт, що рухається.

Розгляньте нижній малюнок на с. 102.

Що повинні у цьому випадку зробити пішоходи?

Як роз'їжджається транспорт на нерегульованому пере- хресті?

Чому на перехресті рівнозначних доріг транспорт роз'їжджається за правилами правостороннього руху?

Що це означає?

Розгляньте малюнок на с. 103.

Чому в такому напрямі повинні проїхати учасники дорож- нього руху?

Хто з пішоходів, зображених на малюнку, наражається на не- безпеку? Обґрунтуйте свою думку.

Які бувають перехрестя?

Якими найчастіше бувають перехрестя?

Розгляньте схеми перехресть на с. 104.

Яке перехрестя є там, де ви живете?

Поміркуйте, чому під час переходу складного перехрестя тре­ба бути особливо обережним.

Як потрібно переходити такі перехрестя?

Що потрібно спочатку визначити? Що — потім?

Що таке майдан?

Розгляньте малюнок майдану на с. 105.

Розкажіть, як правильно переходити майдан.

Розбір ситуації (С. 106).

Що розповів Василько?

Чи правий Василько?

Фізкультхвилинка

Що за гамір? Що за гра? Ліпить бабу дітвора? Ой же, баба снігова, Біла в баби голова. Ой, у баби горб на спині І ломака он яка! Ніс у баби з картоплини, Рот у баби з буряка!

Повідомлення вчителя

Учитель. А як же рухатись майданами, де немає транспортних засобів? Щоб було безпечно, слід дотримуватись певних нескладних та очевидних правил.

Не треба повністю розслаблятись і поринати цілковито у свої мрії. Така безпечність може призвести до того, що ви не помітите зустрічних людей або відкритого каналізаційного люка. Наслідки такої поведінки всім відомі.

Не варто влаштовувати на майданах катання на роликових ков­занах. Це створює незручності для пішоходів. Внаслідок зіткнення ті, що рухаються на роликах, і перехожі можуть отримати травми.

Робота в зошиті (С. 38)

1) № 1. Практична робота «Перехід перехресть».

Розгляньте малюнки. Підпишіть назви перехресть і вкажіть олівцем будь-якого кольору, як їх перейти.

Прості перехрестя:

Складні перехрестя (прилягання або розгалуження багатьох доріг на одному рівні):

Запам'ятай!

Перехід складних перехресть вимагає від пішохода підвищеної зібраності й уваги.

Довідничок: Х-подібне, Т-подібне, У-подібне, чотиристороннє прямокутне, багатосторонні, перехрещення, прилягання, розгалу- ження.

2) № 2. Виберіть правильні відповіді.

Як рухатись по майдану?

а)         Під прямим кутом;

б)         по діагоналі;

в)         спочатку пройти одну проїжджу частину, потім — іншу;

г)         тільки по пішохідних переходах.

6. Підсумок уроку

Чи є біля нашої школи складне перехрестя?

(Учитель під час екскурсії може повправлятись разом з учня­ми його переходити.)

Чи є біля вашого будинку складне перехрестя?

Повправляйтесь його переходити разом з батьками або стар­шими членами родини.

Який майдан є там, де ви живете?

Чому майдан треба переходити не навпростець, а пішохідними переходами?

 Повправляйтесь переходити майдан разом з дорослими.

Вчительска мережа online