Матеріал: 

Тема: Позакласне читання

             «У колі рідної сім΄ї»

Мета: пробуджувати в учнів інтерес до читання і перегляду книжок, підтримувати

            бажання читати і пізнавати нове; сприяти розвитку пізнавальних інтересів;   

             виховувати в дітей почуття любові й поваги до своєї родини; дати можливість

             відчути радість від родинного оточення і спілкування; закласти в учнів бажання

             виявляти  увагу й повагу до рідних, творити добро.

Обладнання: виставка книг, малюнки дітей, магнітофон, запис пісні про родину.

Хід уроку:

І. Емоційне налаштування на урок. Привітання. Мотивація.

- Добрий день, діти!

Яке чудове привітання!

«Добрий день»- це означає, що над нами мирне небо, що у нас хороше на серці.

-Добрийдень, сонце золоте!

Добрий день, небо голубе!Діти хором

Добрий день, усі люди!

Добрий день, мої друзі!

-Ось таким дружнім привітанням ми почнемо наш урок читання.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь, про що йтиме мова на сьогоднішньому уроці:

Цифра ця усім говорить,

Скільки днів до тижня входить,

А як поряд стане буква»Я»,

То це буде вже…(сім΄я).

  • Складемо сенкан «Сім΄я»

ІІІ. Повідомлення теми та очікуваних результатів.

- Отже, тема уроку «У колі рідної сім΄ї»

- Що ви «очікуєте» від сьогоднішнього уроку?

 

 
 

 ІV. Надання необхідної інформації.

1.- З якими словами  асоціюється слово «сім΄я»?. Складання «асоціативного куща»

  2. Робота з виставкою книг.

-Уважно розгляньте книги на виставці.

Прочитаймо їх назви.

-Яка книга вам вже відома?

-Яка тема об΄єднує всі ці книги?

- Що, діти, вам хотілося знайти і прочитати до уроку?

-А от кому і що вдалося відшукати  зараз перевіримо.

V. Презентація роботи в групах.

І група «Творчих талантів»

Міні- проект «Я щаслива дитина, бо у мене є родина».

ІІ група «Повідайлики».

Переказ прочитаних творів вдома.

ІІІ група «Пошуковці».

Конкурс «Хвилинка народної мудрості».

Прислів΄я, приказки про сім΄ю, родину, маму.

ІV група «Читайлики»

Хвилинка поезії (декламування віршів про маму).

Складання «асоціативного куща».

 

 
 

Гра «Чи добре ви знаєте своїх матусь?» Вправа «Мікрофон».

  1. Коли день народження в мами?
  2. Які очі в мами?
  3. Якого кольору волосся?
  4. Що найсмачніше готує мама?
  5. Яка улюблена пісня у мами?
  6. Які улюблені квіти?
  1. група «Юні актори»

Інсценізація оповідання В.О.Сухомлинського «Найласкавіші руки».

Фізкультхвилинка «Мама і я»

  1. І. Опрацювання казки В.О.Сухомлинського «Намисто з чотирма променями».

1.Дізнайся про письменника» (розповідь про В.О.Сухомлинського)

2.Прочитай і задумайся:

а) словникова робота

намисто- (малюнок)

недуга- хвороба

б) Читання казки підготовленими учнями.

в) Перевірка сприйняття:

- Що трапилось з дівчинкою?

- Кому стало жаль дівчинку?

- Що зробило сонечко?

- На кого дівчинка спрямувала сонячні промені?

- Що трапилося з її рідними?

- Що вчить нас ця казка?

г) Читання «ланцюжком»

д) Вибіркове читання

-Знайдіть і прочитайте речення, в якому розповідається про те, що подарувало дівчинці сонечко.

-На кого направила дівчинка щасливі промені?

Е) Читання в особах (розмова дівчинки і сонечка).

Гра «Промінчики добра»

VІІ. Підсумок уроку і рефлексія результатів уроку.

Вчительска мережа online