Матеріал: 

Тема. Режим дня. Ознаки втоми. Вчимося й відпочиваємо. Прак­тична робота: організація куточка відпочинку в класі та вдома

Мета: вчити учнів розуміти роль розпорядку дня для збережен­ня і зміцнення свого здоров'я; навчити дітей самостійно визнача- ти в себе ознаки втоми; прищеплювати вміння організовувати свою працю і відпочинок, правильно облаштовувати куточок відпочин- ку в класі та вдома.

ХіД УРОКУ

Вступне слово вчителя

Ви вже знаєте, що таке розпорядок дня. (Це точно встановле- ний розпорядок життя людини протягом дня, необхідний для збе­реження їі здоров'я..)

Учитель звертає увагу дітей на основні моменти режиму дня: прокинутися вранці завчасно, щоб зробити ранкову гімнастику, по- чистити зуби, поснідати; обов'язкове триразове харчування (здоро­ва їжа), прогулянки, достатній сон.

Робота за підручником (С. 10-12)

Читання тексту.

Чи складно виконувати розпорядок дня школяра?

Як потрібно це робити?

Розкажіть, яким має бути розпорядок дня школяра.

Розгляньте малюнки. Розставте їх по порядку.

Для чого необхідно дотримуватися розпорядку дня?

Яких порад слід дотримуватися?

Чому потрібно перевдягтися, прийшовши додому?

Для чого потрібно мити руки з милом?

Що слід робити, щоб зуби були здорові?

Для чого слід передбачати час у розпорядку дня?

Які правила необхідно пам'ятати?

Скільки годин потрібно спати?

Коли вживати їжу?

Коли виходити до школи, щоб не запізнитися?

Що необхідно робити перед виконанням домашніх завдань?

Коли потрібно приступати до виконання домашніх завдань?

Що корисно робити перед сном?

Що шкідливо робити перед сном?

Коли треба лягати спати?

Розгляньте малюнки на с. 12. Чи дотримуються діти розпо­рядку дня? Складіть речення. (Відповіді дітей.)

Учитель. Із початком навчання у школі ваша рухова актив- ність зменшується. Зате значно підвищується навантаження на хре­бет і м'язи тулуба, яке пов'язане зі збереженням робочої пози і ро- зумовою працею. Це призводить до втоми.

Ознаки втоми:

За звичайної втоми спостерігається незначне почервоніння шкіри обличчя, потовиділення.

Середня втома характеризується значним почервонінням об­личчя, підвищеною пітливістю (особливо обличчя), помітно приско- реним диханням, порушенням координації рухів, болем у м'язах, серцебиттям, скаргами на втому.

За перевтоми спостерігається різке почервоніння, блідість або «синюшність» шкіри обличчя, значна пітливість і виділення солі на шкірі, різке, поверхове, аритмічне дихання, порушення координа- ції рухів, тремтіння кінцівок, скарги на шум у вухах, біль голови, нудота.

Фізкультхвилинка для зняття втоми

«Письмо носом».

Немов олівцем, написати у повітрі цифри від 0 до 9 носом або під- боріддям. Рухи повільні, спина пряма.

«Метелики».

Руки звести на потилиці в замок. Спина рівна, лікті макси­мально розгорнуті назад. На «раз» — лікті під підборіддям звести разом, на «два» — повернутися у вихідне положення. Повторити 7 разів.

«Поза лебедя».

Виконувати стоячи. Руки опустити вниз. Плечі відвести назад. Руки за спиною взяти в «замок», випрямити й повільно піднімати догори, не нахиляючи тулуб. Тримати 3-10 секунд. Повільно опус- тити руки. Зробити декілька спокійних вдихів та видихів. Знімаєть- ся напруження в спині, зміцнюються м'язи спини, покращується кровообіг у хребті.

Практична робота: організація куточка відпочинку

в класі та вдома

Учитель. У кожного повинен бути куточок відпочинку. Це може бути окрема кімната або невеличка площа у загальній кімнаті. Ку­точок відпочинку може багато чого розповісти про вас.

Чому іграшки не повинні валятися під ногами?

Чому книжки повинні стояти на полицях корінцем назовні?

Чому місце відпочинку повинне бути чистим і безпечним?

Чому треба провітрювати кімнату і клас під час перерви?

Як можна відпочити на перерві?

Висновок: куточок відпочинку потрібен для зміцнення здоров'я. 5. Робота в зошиті (С. 10-11)

№ 2. Допишіть словечко.

Як прокинувся — вставай, ліні волі не д     .

У школі, в класі не брудни, сміття бачиш — п      .

Квітку роса умила, а тебе умиє м    .

N° 3. Розгляньте малюнки. Які пори року зображено? З'єднайте стрілками речі із відповідною порою року.

— Скільки часу протягом дня необхідно перебувати на свіжо- му повітрі?

4) N 4. Відгадайте загадку.

Гру цю люблять всі на світі:

І дорослі, й малі діти.

М'яч. Удар. І крики: «Го-ол!»

Пречудова гра...

7. Гра «Режим дня» (за матеріалами підручника, с. 12)

Учитель роздає дітям сюжетні картинки. Кожний ряд отримує повний набір картинок із зображенням різних моментів, пов'язаних із режимом дня. Виграє та група, в якій діти швидше стануть одне за одним так, щоб отримати відповідну послідовність виконання ре­жиму дня (можна повторити гру декілька разів).

7. Підсумок уроку

Що таке розпорядок дня?

Розкажіть свій розпорядок дня.

Скільки часу у вас йде на відпочинок?

Який відпочинок для вас найкращий?

Чому ви виконуєте розпорядок дня?

Які поради ви використовуєте?

Назвіть ознаки втоми.

Коли ви найбільше втомлюєтесь?

Як знімаєте втому?

Розкажіть про свій куточок відпочинку вдома.

Як ви відпочиваєте на перерві?

Вчительска мережа online