Матеріал: 

Тема. Поняття про ВІЛ. Убезпечення від ВІЛ

Мета: дати учням уявлення про ВІЛ-інфекцію; навчати відрізняти речі, якими можна користуватися разом або індивідуально; пояснити, чому забороняється користуватися знайденими шприцами, склом, голками для гри та іншого; вчити толерантно спілкуватися з ВІЛ-позитивними людьми.

ХіД УРОКУ

1. Вступна бесіда

Учитель. Навколо нас чимало бактерій. Вони є у повітрі, у воді, на землі — скрізь. Бактерії бувають хороші і погані, маленькі і великі. У більшості випадків ми їх не бачимо. Бактерії та віруси мо жуть розповсюджуватися різними засобами: від рук до рота, через рану на шкірі, від людини до людини. Багато вірусів передається під час кашлю, чхання, при розмові з хворим.

Мило та вода змивають бактерії зі шкіри та інших речей.

Коли необхідно мити руки з милом?

Як треба мити руки?

Як ви гадаєте, чому необхідно мити руки саме у певний час?

Віруси не завжди бояться мила, тут діють інші правила безпеки.

Деякі бактерії можуть розповсюджуватися, якщо користувати ся разом з кимось одними й тими самими речами.

Що відбувається, коли хтось користується чужими речами: зуб­ною щіткою, щіткою для волосся тощо?

Гра «Ось речі, які я беру до рота або ношу на голові і які я нікому не даю»

Учитель пропонує учням назвати речі, які вони не повинні нікому давати. Наприклад:

гребінець;

чашка;

капелюх;

зубна щітка;

виделка;

стрічка для волосся.

 

Чи можна користуватися чужими книгами, іграшками та олівцями?

Бактерії є на інших речах, які ми даємо одне одному, наприклад на книгах, іграшках тощо. Чому їх можна давати іншим?

Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, За промінчики взялися. Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти: Встали — сіли, встали — сіли. Бачте, як розвеселили! Стало сонце танцювати, Нас до танцю припрошати. Нумо разом, нумо всі Потанцюймо по росі.

Ознайомлення з новим матеріалом

Учитель. Деякі віруси передаються через кров. Забороняється користуватися знайденими шприцами, склом, голками для гри та іншого. На цих речах можуть бути різні бактерії та віруси.

Гра «Заборонено — дозволено»

Учитель пропонує дітям розкласти речі у дві коробки: речі, які можна давати іншим людям, і речі, які давати заборонено. Звертає увагу учнів на те, що іноді у деяких дітей є звичка жувати олівець. Тому краще його нікому не давати та самому не брати в інших.

Речі: гребінець, чашка, олівець, зошит, зубна щітка, мило, виделка, книга, іграшка, рушник, стрічка для волосся.

Педагог пропонує учням намалювати речі, які забороняється брати в руки у незнайомих місцях.

Чи чули ви такі слова, як ВІЛ чи СНІД? (Якщо відповідь пози­тивна, учитель запитує, що саме діти знають про це; якщо негативна, варто лише назвати повну назву. Необхідно звернути увагу на те, що ВІЛ і СНІД — це різні речі: ВІЛ — інфекція, СНІД — стан або хворо­ба. СНІД може з'явитися тільки після отримання ВІЛ-інфекції.)

Як розшифровується скорочення ВІЛ?

«В» — вірус

«І» — імунодефіциту

«Л» — людини

(«Вірус» (збудник захворювань), «імунодефіциту» (відсутність захисної реакції системи організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричинюють хворобу), «людини» (цей вірус є тільки у людини).)

Запам'ятай!

Ти не заразишся СНІДом, якщо:

будеш гратися з дитиною, яка заражена на ВІЛ;

будеш купатися з нею у басейні;

потиснеш їй руку;

будеш сидіти з нею за однією партою.

Як треба ставитись до ВІЛ-інфікованих людей та людей, хворих на СНІД? Чому?

4. Підсумок уроку

Як бактерії потрапляють усередину організму?

Як віруси потрапляють усередину організму?

Які правила ви запам'ятали на уроці?

Чи всі бактерії погані?

Що відбувається, коли ви користуєтесь чужими речами: капелюхом, чашкою? Чому?

Чи можна користуватися чужими книгами, іграшками та олівцями? Чому?

 

Вчительска мережа online