Матеріал: 

Тема. Пізнаю себе. Практична робота: дослідницький проект «Я — неповторний»

Мета: формувати вміння пізнавати себе, свій стан, вчинки за допомогою тестів; виховувати бажання зміцнювати здоров'я, охороняти і берегти його.

ХіД УРОКУ

Вступне слово вчителя

Учитель. Кожна людина розгадує різні загадки. Найцікаві- ша загадка, яку ти розгадуватимеш усе життя, — ти сам. А ти весь час змінюватимешся зовні, пізнаватимеш довкілля. Щоразу тобі по­трібно буде зрозуміти, яким ти став, чого досяг. Ти будеш здорові- шим, більш вольовим, краще розумітимеш близьких і друзів, будеш розрізняти добрі і погані вчинки.

життя ставатиме кращим, а ти будеш сильнішим, якщо вестимеш здоровий спосіб життя.

Робота з підручником

Виконання тесту (с. 71-72). Обговорення результатів.

Робота з приказками (С. 73).

Фізкультхвилинка

ХМАРИНКА

Хмаринка сонечко закрила, (Закрити обличчя руками.) Слізки срібні зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,         (Присідання.)

У травичці позбираєм,

Пострибаєм, як зайчата,       (Стрибки.)

Потанцюємо ще трішки,       (Танцювальні рухи.)

Щоб спочили ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову.

Робота в зошиті (С. 63 № 4)

Дослідницький проект «Я — неповторний» Підготуйте розповідь по себе (твої захоплення, інтереси, досяг- нення, про що мрієте...). Доведіть, що кожен з вас — неповторний. Поміркуйте, допишіть.

Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулось, спочатку... Поміркуйте!

У що може вірити людина, щоб життя стало кращим?

У чому для країни полягає цінність життя кожної людини?

Вправа «Мікрофон»

— Які риси характеру слід виробляти в собі, щоб бути успішною людиною?

Висновок: людина не просто проживає своє життя, вона його будує, створює.

Гра «Ворота долі»

Двоє дітей встають обличчям одне до одного, беруться за руки і піднімають їх — це «ворота долі». Решта дітей береться за руки так, щоб вийшов ланцюжок.

«Ворота долі» промовляють лічилку, а ланцюжок поволі прохо­дить під ними.

Тра-та-та, тра-та-та — Відчиняємо ворота. Пропускаемо раз, Пропускаемо два, А на третій раз — Не пропустимо вас.

Із цими словами руки опускаються, ворота закриваються і про- понують тому, кого вони зловили, яку-небудь ситуацію. Спіймана дитина повинна відповісти, як вчинить у цій ситуації. «Воро­та долі» оцінюють відповідь від 1 до 10 балів, а потім пропускають дитину, і гра триває. Той, хто набрав найвищу кількість балів, зумів гідно пройти через випробування долі. (Доцільно попередити дітей, що «ворота долі» не повинні ловити одних і тих саме.)

Приклади ситуацій можна записати на дошці:

Ваші батьки переїхали, і ви опинилися у незнайомій школі.

Ви спізнилися на літак і не змогли поїхати з друзями в турис- тичну поїздку.

Ви накопичили гроші на що-небудь, про що мріяли, і втратили їх.

Хто, на вашу думку, дає людині його долю?

Як ви думаєте, людина — господар своєї долі?

Чи знаєте ви людей, про яких говорять, що вони народилися у щасливій сорочці?

Хотіли б ви наперед дізнатися все про свою долю? Чи можливо це?

Як ви думаєте, люди стали б щасливіше, якби могли наперед все про себе дізнатися?

Хотіли б ви змінити свою долю?

Як характер людини впливає на його долю?

Як виховання впливає на долю людини?

Хотіли б ви помінятися своєю долею з ким-небудь зі своїх товаришів?

Що б ви порадили людині, яка не буває ніколи задоволена своєю долею?

Розкажіть про якого-небудь свого знайомого з цікавою до­лею.

6. Підсумок уроку

Що означає здоровий спосіб життя?

Як спосіб життя впливає на здоров'я людини?

Назвіть корисні звички здорового способу життя, яких вам ще слід набути.

Хто, на вашу думку, дає людині її долю?

Доведіть на прикладах, що людина — господар своєї долі.

 

Вчительска мережа online