Матеріал: 

Тема. Небезпека від вогню. Що таке евакуація

Мета: розширити уявлення учнів про причини виникнення по- жежі; вчити передбачати наслідки своїх дій; спонукати учнів до ви- конання правил протипожежної безпеки, евакуації з приміщення; виховувати відповідальність.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видав- ництва «Ранок», зокрема плакати «Дітям про вогонь», «Поведінка під час виникнення пожеж».

ХіД УРОКУ

Відгадування загадок

Без крил, без рук, без ніг,

А вгору піднімається. (Дим)

З язиком, а не лає,

Без зубів, а кусає. (Вогонь)

Учитель. Всі ви знаєте, що вогонь може бути добрим і злим. Коли ж вогонь буває небезпечним?

Робота за підручником (С. 60-63)

Читання тексту на с. 60.

Чому не можна пустувати з вогнем?

Розгляньте малюнки на с. 60.

Що може бути причиною пожежі?

Назвіть правила безпечної поведінки під час пожежі.

Чому за таких обставин у жодному разі не можна панікувати?

Розгляньте верхні малюнки на с. 61.

Що слід робити, якщо загорілася якась невелика річ?

Що слід робити, якщо полум'я не подолаєш? Що необхідно повідомити пожежникам?

До кого, крім пожежників, ви можете звернутися по допо- могу?

Чому необхідно намагатися вибратися з приміщення?

Розгляньте нижні малюнки на с. 61.

Що слід робити, якщо вам не вдається погасити полум'я?

Що потрібно робити, щоб полум'я не поширювалося?

Чому біля виходу з кімнати треба вилити на підлогу воду?

Що треба робити, щоб не отруїтися чадним газом?

Чому треба дихати через зволожений рушничок, серветку, футболку?

Розгляньте верхні малюнки на с. 62.

Що треба робити, якщо на комусь загорівся одяг?

Чим треба збивати полум'я?

Як потрібно діяти, коли приїдуть пожежники?

Чому, коли приїдуть пожежники, треба робити все за їхнім наказом?

Чому говорять, що пожежники — «майстри своєї справи»?

Розгляньте нижні малюнки на с. 62.

Що необхідно робити, якщо ви мешкаєте у приватному будинку і його охопило полум'ям?

Чому слід накритися з головою мокрим простирадлом чи руш­ником й утікати з будинку через вікна чи двері?

Розгляньте малюнки на с. 63. Складіть за ними речення.

Що означає слово евакуація?

Коли евакуюють людей з приміщення?

Щоб вміти евакуюватися зі свого помешкання, разом з бать­ками складіть план свого помешкання. Позначте на ньому шлях до виходу зі своєї оселі під час пожежі. Пройдіть його разом з батька­ми, а потім — самостійно.

Фізкультхвилинка

Щоб здоровим буть нівроку — Треба рано встати, На зарядку шикуватись І не лінуватись. Руки вгору, ноги ширше, На носочки піднімись. Під рахунок ти швиденько В різні боки нахились. Раз, два, три! Присіли, встали, Якнайвище пострибали! Біг на місці починай! Веселіш! Не відставай! Вийшла пауза мала — До роботи нам пора.

Робота в зошиті (С. 30)

1) № 1. Що належить до горючих матеріалів? Підкресліть. Сталь, папір, вата, пісок, вугілля, бензин, скло, дерево.

Що ви робитимете, якщо у під'їзді побачите дим?

3) № 3. Поясніть вирази.

Грати з вогнем.

Догратися з вогнем.

Боятися як вогню.

5. Підсумок уроку

Які правила протипожежної безпеки вам відомі?

Чим небезпечне порушення цих правил?

Що необхідно робити, щоб не «допомогти» спалахнути пожежі?

Чому іскри бенгальського вогню можуть бути причиною пожежі?

Чому саморобні обігрівальні прилади можуть бути причиною пожежі?

Чому одяг, що сушиться біля ввімкнених електричних чи газових приладів, може бути причиною пожежі?

Чому несправна штепсельна розетка, вилка на електричному шнурі може бути причиною пожежі?

Коли полум'я можна затоптати ногами?

Коли треба викликати пожежників?

Із якими новими правилами протипожежної безпеки ви озна- йомилися?

Повправляйтеся їх виконувати під наглядом дорослих.

2) № 2. Розгляньте малюнки. Складіть за ними речення. Яких по- милок припускаються герої мультфільмів? Дайте їм корисні поради.

Згадайте назви книжок, мультфільмів, герої яких приборкували пожежу. Як це їм вдалося?

Вчительска мережа online