Матеріал: 

Тема. Метро — підземний транспорт. Ти на екскурсії

Мета: розширити уявлення учнів про метро як підземний транспорт; вчити правил користування метро; ознайомити дітей із правилами дорожнього руху, яких треба дотримуватися під час екскурсії; виховувати культуру поведінки.

Хід уроку

Робота із загадкою

Під землею, подивіться, Незвичайна залізниця, Сновигають поїзди: Цей туди, а той — сюди. Ми до станції «Дніпро» Їдем з татом на... (метро).

Учитель. Метро — це підземний вид транспорту. Саме правилам безпечного поводження у метро присвячується сьогоднішній урок.

Робота за підручником (С. 81)

Читання тексту.

Що треба знати і виконувати, щоб безпечно почуватися в мет­ро?

Які правила користування метрополітеном вам відомі?

Чому, коли заходиш до метро або виходиш з нього, треба при- тримувати двері?

Як слід підніматися нагору та опускатися донизу в метро?

Що таке ескалатор?

Чому, їдучи ескалатором, треба триматися за поруччя?

Чому бігти по східцях і сідати на них не можна?

Де треба чекати поїзд?

Чому безпечніше чекати на поїзд за обмежувальною лінією на платформі?

Розгляньте малюнок на с. 81.

Що слід робити, якщо впустив щось на рейки?

Чому необхідно звернутися де чергового по станції?

Чому говорять, що метро розраховане на чемних пасажирів?

Поміркуйте, чому кинута на платформу бананова шкірка може стати загрозою для багатьох людей.

Фізкультхвилинка

Щось повісили носи, Із-за парт не вийшли всі... Вгору добре потяглись, На носочки піднялись. Опустились легко вниз, І подув в обличчя бриз.

Як дерева, захитало: Вправо-вліво, вліво-вправо. Біля парт усі присіли, Потім встали й полетіли. Руки в боки узяли, На всі боки повели. Руки вниз всі опустили І за парти тихо сіли.

(Л. Лук'янець)

Продовження роботи за підручником (С. 82-83)

Розгляньте малюнки на с. 82.

Яких правил дорожнього руху треба дотримуватись учням, які зібралися на екскурсію?

Як треба вишикуватися учням?

Хто повинен супроводжувати колону дітей?

Що вони повинні мати?

Де повинні йти дорослі із червоними прапорцями?

Де повинна йти колона учнів?

Чому тротуаром або пішохідною доріжкою треба йти, тримаючись правого боку?

Як дозволяється йти, якщо тротуарів, пішохідних доріжок немає?

У яку пору доби дозволяється йти шеренгою узбіччям дороги в напрямі руху транспорту?

Розгляньте малюнки на с. 83.

Що слід робити, якщо виникла потреба перейти проїжджу частину дороги?

Як треба діяти під час посадки в автобус, тролейбус, трамвай і висадки з них?

Чому потрібно не поспішати, не штовхатися, не затримуватися на посадковому майданчику?

Чи дотримуються правил дорожнього руху діти, зображені на малюнках? Обґрунтуйте свою думку.

Робота в зошиті

Розгляньте малюнок (С. 41, № 9). Хто з цих дітей знає правила поведінки на ескалаторі у метро? Розфарбуйте його. Які правила пору- шують інші діти? Дайте їм корисні поради.

Підсумок уроку

Що таке метро?

Що таке ескалатор?

Які небезпечні ситуації можуть виникнути на платформі метро?

Як їх уникнути?

Яких правил ви дотримуєтесь у метрополітені?

Яких правил ви дотримуєтесь на ескалаторі?

Поясніть правила користування метрополітеном своєму бра- тикові чи сестричці.

Герої якого відомого мультфільму порушили правила користу- вання метрополітеном? До чого це призвело?

Яких правил дорожнього руху повинні дотримуватись екскурсанти?

Яких правил безпечної поведінки під час екскурсії дотримуються учні нашого класу?

Вчительска мережа online