Матеріал: 

Перший урок у першому класі

Тема: Моя родина – скарб України.

Мета: розпочати знайомство учнів зі  шкільним життям, шкільною родиною; формувати поняття «родина», «рідня», «рід»,

розвивати комунікативну компетенцію, уяву, зв’язне мовлення, вміння працювати в  парі;

виховувати повагу до  людей, які живуть поруч; гордість за свій рід, свою Батьківщину;  прагнення здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї рідної  школи і громадянином своєї держави.

 

Обладнання: презентація "Моя родина – скарб  України",  фонограма пісні «Родина» , фотографії родин учнів класу,  алея родових дерев.

Хід уроку.

 

І. Організація класу. (Слайд №1, №2.)

Добрий день, мої любі  діти.

Ви сьогодні вже учні у нас.

Будемо вчитись, дружити, радіти

Й називатися 1-А клас.

Я сьогодні всіх щиро вітаю

В нашій школі, у дружній сім’ї.

І міцного здоров’я бажаю,

Й щастя-радості, любі мої.

Руку мамину ви відпустили

І пішли за учителем в клас.

Мами з татами теж зрозуміли,

Що тепер ви великі у нас.

Ви вже учні сьогодні у школі,

Й вам всміхнулося сонце вгорі.

І зустріли берізки й тополі

На великім шкільному дворі.

ІІ. Вступне слово вчителя.

-  Ще вчора вас вважали маленькими, а тепер називають школярами, учнями 1-го класу. До школи ви прийшли для того, щоб навчитись писати й читати, рахувати й малювати, танцювати й співати. У школі вас усього навчатимуть. Тут весело й радісно, є багато учнів, з якими ви неодмінно подружитесь.

Але давайте пригадаємо, кому ми маємо  завдячувати  за наше життя, за наше  дитинство. (Слайд №3)

     Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні!

Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть нині батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини.

І немає в людини нічого більш цінного, ніж її земля, її рід, її родина.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.

  • У кожної людини є найрідніші люди. Хто це?

  • Так, це мама, тато, братики, сестрички.

  • Тато – господар дому, мама – його берегиня, діти – радість, окраса і поміч. Це сім’я, інакше говорять – родина.

Кожен з вас має сім’ю, а тому давайтепознайомимось з новим видом роботи і складемо асоціативний кущ.

2. «Асоціативний кущ» - сім’я. ( Слайд №4)

3. «Ланцюжок» лагідних  слів.

4. Поетична хвилинка. (Слайд №5)

Мати, матінка, матуся,

Мама, мамочка, мамуся! –

Називаю тебе я, рідна ненечко моя!

                                      Варвара Гринько

5. Довідкове бюро. (Слайд №6)

Скрізь по Україні знають слово тато. Закарпатці називають тата неньком. А в урочистих випадках ми вживаємо слово батько. У багатьох місцевостях ще є слово отець. Тепер це слово вважається застарілим, але раніше часто промовляли: «Шануй отця й матір своїх».

6. Робота з фотовиставкою «Моя родина»

7. Опрацювання  прислів’я.

Складіть з розсипанки прислів’я і поясніть , як ви його розумієте:

Без родини нема щастя для людини. (Слайд №7)

КРАЩИЙ

В СІМ’Ї

КОЛИ

КЛАД

НАЩО

ЛАД

Нащо кращий клад, коли в сім’ї лад. (Слайд №8)

Розшифровані вами прислів’я ще раз доказують, що хороша сім’я – це найбільше щастя на землі. І в тій сім’ї лад, де всі люблять один одного, поважають один одного, турбуються про всіх членів родини.

8. Розповідь учителя. (Слайд №9)

  • Так, близькі люди – дідусь, бабуся, дядько і тітка, їхні діти – це рідня.

Всі рідні, теперішні і давні – це ваш рід.

Заплющить очі  і уявіть собі велетенське дерево – це дерево роду. Ви, діти, зелені листочки на цьому дереві, ваші батьки, їхні сестри і брати – гілки цього дерева. Стовбур – то ваші бабусі і дідусі, а коріння – це вже прадіди, ті, хто жив багато років тому. Що більший рід – то міцнішим росте дерево. Коріння кожного родовідного дерева – то пам'ять роду. Людина без роду, що листок, відірваний від дерева. Дерево бере сили через коріння, так людина міцна своїми рідними, близькими.

ІV. Фізкультхвилинка. (Слайд №10)

V.  Узагальнення та систематизація знань. (Слайд №11)

В продовження теми нашого уроку  ми поговоримо про те, що сьогодні у кожного із вас, любі діти, з’явилась ще одна сім’я. Це наша шкільна родина.

Давайте познайомимося.  Вчителька називає своє ім’я, а після неї діти встають по черзі та чітко називають свої імена та прізвища.

У нашій шкільній родині ми будемо  любити і поважати один одного. Будемо разом йти до вершин знань, разом рости і перемагати.

Тож я закликаю вас відкрити свої маленькі дитячі сердечка назустріч новим друзям.

VІ. Підсумок уроку. (Слайд №12)

  1. Словесна рефлексія.

« Я дізнався, що…»

«Я зрозумів, що…»

«Я запам’ятав, що…»

  1.  Слово вчителя.

Так, сьогодні ми говорили про дуже важливі речі, найважливіші для кожної людини.

Дуже важливо, щоб родина була згуртованою, міцною. Бо сильна родина – то міцна держава.

Родина, родина – від батька до сина,

Від матері - доні добро передай.

Родина, родина – це вся Україна

З глибоким корінням, з високим гіллям.

Тож шануйте своє коріння. Любіть і бережіть свої родини!

Презентація до уроку:

http://dfiles.ru/files/c4u98m5jk

http://letitbit.net/download/00434.00175d5ec88c85d1082c63b1a8c2/Моя_родина_-_скарб_України.ppt.html

 

Зображення: 

Вчительска мережа online