Матеріал: 

Тема. Індивідуальні особливості росту й розвитку учнів.

Мета: формувати уявлення учнів про особливості росту й розвит­ку; закріпити навички вимірювання свого зросту і маси тіла; вихо- вувати бажання піклуватися про своє здоров'я.

Хід уроку

Вступна бесіда

Ви зростаєте, і ваше тіло змінюється. Це особливо помітно, якщо переглянути фотознімки. Зміни, що відбуваються з вами за літо, помічають однокласники і вчитель, коли ви приходите 1 ве- ресня до школи.

Що сприяє фізичному росту й розвитку?

Чи можна за зовнішнім виглядом визначити, хто полюбляє спорт, а хто — телевізор і комп'ютер?

Чи можна за зовнішністю сказати, якого віку дитина?

Робота за підручником (С. 9-10)

Розгляньте малюнки на с. 9.

Що роблять діти на уроці фізкультури? Складіть речення. (Від­повіді учнів.)

Учитель. І дівчатка й хлопчики весело грають у рухливі ігри, ретельно виконують завдання вчителя на уроках фізкультури. Та се­ред фізичних вправ є такі, що більше подобаються хлопчикам або, навпаки — дівчаткам.

Розгляньте малюнки на с. 10.

Назвіть спортивний інвентар. Поміркуйте, які предмети вибе- руть дівчатка, а які — хлопчики. В які ігри вони гратимуть?

Висновок: розвиток сповільнюється, коли дитина мало буває на свіжому повітрі, погано харчується, не дотримується режиму дня, часто хворіє.

Фізкультхвилинка

Туп-туп-туп! Там і тут, Вже до школи діти йдуть. Не біжать і не кричать, Лиш ніжками тупотять. Хто тихесенько іде, Той ніколи не впаде. А хто дуже побіжить,

ТУПОТІЛКА

(Потупотіти ногами в такт вірша.)

(«Потупотіти» вказівними пальчиками по столу.)

(Тупотять ніжками швидше.)

 

 

 

 

Може носика побить.

Учитель. Фізичний розвиток можна оцінити за масою тіла і зростом.

(Учням пропонується визначити вдома за допомогою батьків зріст і масу свого тіла і порівняти результати вимірювань із таб- личними на с. 10 підручника.)

Висновок: потрібно знати свій зріст і масу. Це допоможе визначити позитивні чи негативні зміни, що відбулися у фізичному розвитку.

4. Робота в зошиті (С. 8-9)

Активний руховий режим

№ 1. Розгляньте малюнки. Розкажіть, що сприяє росту й роз­витку людини.

Нормовані фізичні навантаження

 

 

Загартовування

 

Перебування на свіжому повітрі

Орієнтовні відповіді

Активний руховий режим сприяє росту й розвитку людини.

Нормовані фізичні навантаження сприяють росту й розвитку людини.

Загартовування та перебування на свіжому повітрі сприяє рос­ту й розвитку людини.

Висновок: фізичний розвиток залежить від фізичних наванта- жень і спадковості, тобто від особливостей розвитку батьків. Чим старшою є дитина, тим більша її маса і зріст.

№ 3. Розгляньте малюнки. Яких помилок припускаються герої мультфільмів? Надайте їм необхідні поради.

Орієнтовні відповіді

Не грай у футбол у шкільній формі.

Не смокчи ручку.

Носи змінне взуття.

Не їж там, де робиш уроки.

Не бери непосильну ношу.

С

\ ^

№ 4 Тест «Так чи ні».

Після приходу додому потрібно:

Q не переодягнувшись, одразу бігти на вулицю гуляти; Q переодягнутись, повісити свій шкільний одяг і йти гуляти; Q переодягнутися, залишити шкільний одяг розкиданим і йти гуляти.

Робота із загадками

Дві дощечки, дві сестри Несуть мене з гори. (Лижі)

Влітку відпочивають, Взимку дітей катають. (Сани)

У зимову веселу пору

Ми — кращі друзі дітвори. Вивозять діти нас нагору, Ми веземо їх з гори. (Сани)

Чи допомагають зміцнити здоров'я предмети, про які йшло- ся у загадках? Доведіть.

Підсумок уроку

Як змінюється тіло людини протягом життя?

Які зміни з вами сталися порівняно з першим класом?

Від чого залежать особливості вашого росту і розвитку?

Що ви робите, щоб ваш зріст і маса відповідали нормі?

Які спортивні ігри і заняття полюбляєте?

Що ви робите для здорового росту організму?

Як запобігати ожирінню?

Вчительска мережа online