Матеріал: 

Тема. Дорога з обмеженою оглядовістю. Практична робота: ви- явлення місць з обмеженою оглядовістю на дорогах, прилеглих до школи. Вчимося безпечно переходити дорогу

Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вчити переходити дорогу з обмеженою оглядовістю; виховувати дис- циплінованість пішохода, уважність.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видав- ництва «Ранок», зокрема плакат «Безпека на дорозі».

ХіД УРОКУ

Робота із загадками

• Два брати спереду гудуть, За ними двоє ще женуться, Біжать, ніяк не доженуть, Об землю спересердя б'ються. (Колеса)

• Тягнеться нитка, а в клубок не змотаєш. (Дорога)

Учитель. Ми всі — пішоходи у випадку, коли ходимо пішки, тобто рухаємося дорогою, але не користуємося транспортом. Для пі­шоходів існують певні правила дорожнього руху, з яким ви ознайо- милися у попередніх класах. Назвіть їх.

Робота за підручником

С. 64.

Як треба поводитись пішоходові, щоб уникнути небезпеки на дорозі?

Чому для переходу треба знайти безпечне місце якомога далі від повороту?

Як має проглядатися з обох боків дорога в цьому місці?

Розгляньте малюнок. Чому не можна виходити на проїжджу частину дороги із-за перешкоди?

Що може бути перешкодою?

С. 69.

Які транспортні засоби заважають проглядати дорогу в оби- два боки?

Розгляньте малюнок. Чи правильно вчинили діти? Дайте їм корисні поради.

Як переходити дорогу в такій ситуації?

Чому треба зачекати, доки проїжджа частина дороги звіль- ниться від транспорту?

Що потрібно зробити, якщо на дорозі великий рух?

У кого попросити про допомогу?

3) С. 70.

Розгляньте верхній малюнок. Чи можна поведінку дітей на- звати безпечною? Чому?

Складіть речення за малюнками. Дайте дітям корисні поради.

Які місця особливо небезпечні для пішоходів?

Чому місця виїздів машин з дворів, автостоянок, автозаправ- них станцій особливо небезпечні для пішоходів?

Розгляньте нижній малюнок на с. 70.

Хто з дітей наражається на небезпеку? Чому?

Фізкультхвилинка

ЧАПЛЯ

Пошила чапля черевички І пішла мерщій до річки. — Чапу-лапу, чапу-лапу, В мене гарні черевики. Поки ходила, говорила — Черевики загубила.

Робота в зошиті (С. 34-35)

1) № 1. Розгляньте малюнки і дайте оцінку діям дітей. Укладіть відповідні речення.

Які правила порушили пішоходи?

2) № 2. Тест «Так чи ні?»

— Як перейти дорогу, якщо на зупинці стоїть трамвай? О Обійти спереду; О почекати, поки відійде; О обійти ззаду.

Обмежена оглядовість — це: О добра видимість;

О частково видно шлях; О нічого не видно.

Коли рухаєшся в умовах обмеженої оглядовості, треба: О добре оглянути шлях;

О спокійно перейти дорогу; О швидко перейти дорогу, добре її оглядаючи.

Правила безпечного переходу:

О поглянь направо, а потім — наліво; О поглянь наліво, а потім — направо.

3) № 3. Розгляньте малюнок. Яких помилок припускаються ге- рої мультфільмів? Обведіть порушників червоним олівцем. Укладіть речення за малюнками.

 

5. Підсумок уроку

Чому не можна виходити на проїжджу частину дороги з-за перешкоди?

Чи можна переходити дорогу в тому місці, де вона піднімається вгору чи спускається вниз? Чому?

Які небезпечні місця на дорозі від домівки до школи вам трапляються?

За яких умов дорожній рух буде безпечним для всіх пішоходів?

Вчительска мережа online