Матеріал: 

Тема. Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки: пожежа в іншій квартирі, іншому будинку тощо

Мета: розширити уявлення учнів про причини виникнення по- жежі в побуті та її наслідки; вчити відтворювати порядок дій у разі опосередкованої небезпеки, викликати рятувальні служби; виховувати обережність, увагу.

ХіД УРОКУ

Відгадування загадок

Бажаний гість замість цукерок дрова їсть. (Вогонь)

Шкварчить і злиться, води боїться. (Вогонь)

• Лежать у порядку дерев'яні малятка, Білі, здорові, всі чорноголові. (Сірники)

Учитель. Ви вже знаєте, що треба робити, якщо пожежа виникла у вашому помешканні. А що робити, коли пожежа сталася у сусідів або в під'їзді?

Робота за підручником (С. 86-88)

Читання тексту.

— Що робити, якщо на сходовому майданчику багато диму?

Як захистити від диму помешкання?

Чому не варто вибігати на сходову площадку?

Чому треба спокійно чекати на допомогу в тій кімнаті, де є балкон?

Розгляньте верхній малюнок на с. 87.

Що робити, якщо кімната наповнилася димом?

Розгляньте нижній малюнок.

Чому діти вирішили саме так чекати на допомогу?

Розгляньте верхній малюнок на с. 88.

Що робити, якщо кімната наповнилася димом?

Аналіз ситуації

Ти живеш у сільській місцевості. У твоїх сусідів виникла пожежа. І ти знаєш, що в них нікого вдома немає. Якими будуть твої дії? Вибери правильну відповідь:

Повідомлю сусідів про пожежу в їхньому будинку.

Викличу пожежників, повідомлю їм про пожежу й адресу сусідів.

Буду намагатися самотужки погасити пожежу.

Кликатиму на допомогу людей з інших будинків.

Який предмет може допомогти людині при пожежі?

Чи є у вас вдома вогнегасник?

Чи вмієте ви ним користуватися?

Висновок: усіх випадків безпечної поведінки під час пожежі передбачити не можна, тому дуже важливо завчасно разом з дорослими обміркувати, якими будуть ваші дії.

Фізкультхвилинка

ДЕРЕВЦЕ

Віє вітер нам в лице, Захиталось деревце. Вітерець все тихше, тихше, Деревце все вище, вище.

(Діти імітують рухи за змістом вірша.)

Робота в зошиті (С. 26-27)

№ 1. Що належить до горючих матеріалів? Підкресліть. Сталь, папір, вата, пісок, вугілля, бензин, скло, дерево, вода,

пластмаса, гума, тканина, гас, фарба, лак, вовна.

№ 2. Поясніть прислів'я.

Криком вогню не згасиш.

Сірник маленький, а біда від нього велика.

Не грайся з вогнем, бо попечеш собі руки.

3) № 3. Розгляньте малюнок. Це — протипожежний щит. На ньому прикріплені:

вогнегасник;

відро;

лопата;

під щитом — ящик з піском.

Дайте відповіді на запитання.

Чому протипожежний щит червоного кольору?

Яке призначення предметів на ньому?

Для чого потрібний ящик з піском?

№ 4. Виберіть правильну відповідь.

За яким телефоном викликають пожежників? а) 101; б) 102; в) 103; г) 104.

№ 6. Як будете «діяти», якщо:

у приміщенні багато диму;

загорівся одяг;

приміщення заповнилося чадним газом?

Укладіть з товаришем по парті діалог між «потерпілим» та «опе­ратором» служби «101».

Розкажіть, як це може статися.

№ 7. Розгляньте малюнки. Що станеться, якщо залишити без нагляду ці речі?

5. Підсумок уроку

Розкажіть, як ви чи хтось з ваших рідних, знайомих ледь не постраждали під час пожежі.

Якими будуть ваші дії під чає пожежі у вашому будинку?

Якими будуть ваші дії, якщо у під'їзді виявили дим?

Вчительска мережа online