Матеріал: 

Тема. Безпека з інструментами

Мета: спонукати учнів виконувати правила користування найуживанішими побутовими інструментами; розвивати мислення, мовлення, вміння висловлювати думки; виховувати обережність, охайність.

ХіД УРОКУ

Робота із загадками

У легкого держака голова

важка. (Молоток)

Я блискуча, я гостренька, маю вічко маленьке,

за собою несу довгу-довгу косу. (Голка)

Учитель. У вас вдома є молоток і голка, які допомагають дорослим ремонтувати й облаштовувати оселю. Це — інструменти. А якими інструментами користуєтесь ви?

Робота за підручником (С. 54-55)

Розгляньте малюнки на с. 54. Назвіть зображені інструменти.

Розкажіть, якщо знаєте, як користуватися цими інструментами.

1) Читання тексту.

Чи бачили ви, як просто і легко ваші татусі чи дідусі працюють з інструментами?

Що треба робити, щоб не травмуватися ними?

Чи можна брати інструменти без дозволу дорослих?

Із чим необхідно бути особливо уважним?

Чому потрібно бути особливо уважним, користуючись голками, цвяхами, шпильками?

Чому слід прибирати на місце дрібні інструменти одразу після користування?

Розгляньте малюнки на с. 55. Що роблять діти? Складіть речення за малюнками.

Які правила порушують діти?

Хто з дітей чинить правильно?

2) Читання вірша Платона Воронька «Молоток».

Куди кладе хлопчик молоток?

Якими інструментами вчиться працювати хлопчик?

Для кого інструменти — справжні друзі?

Як зберігаються інструменти у вас удома?

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, потягніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній І до сонця потягніться, Веретенцем покрутіться. Відпочили? Все гаразд. До роботи знову час.

Робота в зошиті (С. 33-34)

1) № 1. Розгляньте малюнок. Чому до цієї кімнати страшно за­йти? Які предмети становлять небезпеку? Чому? У нижній частині малюнка ви знайдете підказки. Які травми можна отримати?

До порядку ти звикай, Іграшки всі прибирай. Прибирай всі зайві речі — Будеш ти тоді в безпеці.

Висновок: завжди стеж за порядком у своїй кімнаті. Кожній речі — своє місце.

Після гри прибирай іграшки. Не розкидай гострі предмети. Тримай у порядку свої особисті речі.

2) № 2. Назвіть зображені інструменти. Які травми можна отримати від цих предметів? Обведіть ті предмети, якими ви вмієте користуватися.

 

4) № 4. Гра «Хрестики — нулики»

Біля правильної відповіді постав X, а біля неправильної — О. О Інструменти допомагають людині облаштовувати житло та оселю.

О Інструменти можна брати без дозволу дорослих. Q Голки, цвяхи, шпильки слід прибирати на місце одразу після користування.

О Молоток, рубанок, долото, фуганок — це інструменти. О Гострими інструментами можна травмуватися.

5. Підсумок уроку

Які інструменти є у вас вдома?

Що ви робите, щоб не травмуватися інструментами?

Чи берете ви інструменти без дозволу дорослих?

Чи прибираєте ви на місце дрібні інструменти одразу після користування?

Розкажіть, як ви користуєтесь голкою.

Розкажіть, як ви користуєтесь молотком.

Хто вас цього навчив?

3) № 3. Розгляньте малюнок. Знайдіть і розфарбуйте гострі небезпечні предмети. Чому вони небезпечні?

Якими інструментами ви хочете

Вчительска мережа online