Матеріал: 

Тема. Безпека на відпочинку. Ігри біля будинку

Мета: формувати в учнів знання правил безпечної поведінки у природному середовищі; вчити обирати безпечні місця для відпочинку та гри, виконувати правила ігор і розваг; допомогти учням засвоїти правила безпеки у випадку зустрічі з підозрілим незнайомцем; виховувати обережність, обачливість.

ХіД УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

Учитель. Обережними треба бути не тільки на дорозі, а й навіть у своєму дворі. Як ви гадаєте чому?

— Сьогодні ми поговоримо саме про небезпеку на відпочинку, біля будинку, під час ігор та розваг.

2. Робота за підручником

Читання тексту про випадок з хлопчиком (С. 73).

Що запропонував хлопчику незнайомець?

Як повівся хлопчик?

Що побачили хлопчик з мамою, коли вийшли у двір?

Що порадила мама?

Як би ви вчинили на місці хлопчика?

Яких помилок припустився хлопчик? Дайте йому пораду.

Висновок: сідати в машину до незнайомого чоловіка чи жінки не можна в жодному разі!

Відгадування загадки (С. 73).

Вгору, вниз по поверхах, Я везу під самий дах. Хто на кнопку натискає, Я до того й прибігаю. (Ліфт)

Читання тексту (С. 73)

Які правила безпеки у випадку зустрічі з підозрілим незнайом- цем ви запам'ятали?

Чому не можна заходити у ліфт із незнайомцем?

Із ким треба гуляти у дворі?

Що ви зробите, якщо у вас відбирають якусь річ, а сила не на вашому боці?

Що ви зробите, якщо поряд із вами загальмувала машина (чи повільно їде слідом)?

Що ви зробите, якщо незнайомець підозріло дивиться на вас і наближається?

Чи можна говорити з незнайомцем про те, як знайти той чи інший будинок?

Що ви зробите, якщо все-таки вас хтось схопив? Висновок: пам'ятай, що жодна річ не варта здоров'я! Пам'ятай,

що по допомогу дорослі повинні звертатися до дорослих!

Оцінювання зображених ситуацій.

Розгляньте малюнки на с. 74-75. Укладіть за ними речення. Оцініть ситуацію. Як, на вашу думку, слід учинити у таких ситуаціях?

Учитель. Інколи діти травмуються через свою неуважність чи недбалість дорослих.

Читання вірша Грицька Бойка «Ух і Ох».

Що робили хлопці?

Що з ними сталося? Чому?

Висновок: будьте обережними, коли обираєте місця для ігор!

Розгляньте малюнки на с. 76-77. Чим загрожує дітям їхня поведінка?

Хто з дітей правильно вибрав місце для ігор?

Укладіть правила безпечної поведінки дітей під час ігор у дворі та на дорозі.

3. Фізкультхвилинка

Любим ми фізкультхвилинку

Про березу, про ялинку, Про пташок, які летять,

Про зайченят, які тремтять.

Про дівчаток і хлоп'яток, Що за партами сидять.

(Встали. У повітрі в такт словам «намалювали» контур берези, ялинки.)

(«Дерева» хитаються.)

(Руки в сторони, помахи — «летять

птахи».)

(Імітація вушок зайців, які тремтять.)

(Сідають за парти.)

4. Робота в зошиті

1) С. 49 № 1. Розгляньте малюнки. Складіть за ними речення. Яких помилок припустився хлопчик? Дайте йому поради.

2) С. 50 № 2. Прочитайте вірш. Зробіть висновок.

3) № 3. Тест «Так чи ні».

Безпечні ігри — це:

  • стрибання через скакалку
  • хто кого зіб'є з ніг
  • стріляння з пістолетів кульками
  • футбол
  • ігри з чужою собакою чи кішкою
  • азартні ігри

5. Підсумок уроку

Назвіть правила безпечної поведінки у випадку зустрічі з підозрілим незнайомцем.

Чи заходите ви до ліфта із незнайомцем?

З ким ви гуляєте у дворі?

Чи знаєте ви випадки, коли діти травмуються через свою неуважність?

Чи відомі вам випадки, коли діти травмуються через недбалість дорослих?

 

Вчительска мережа online